Godmorgon världen!

Det får bli en morgonblogg idag. Är LEDIG (jobbfri) idag, har nog inte hänt sen maj någon gång (vi snackar veckodagar), förutom min lediga vecka till Turkiet i somras. Känns skönt att kunna ta det lugnt så här på morgonen. Trots att jag vaknade tidigt så slipper man stressa upp och kan ligga och dra sig i sängen.  Precis sett på Vakna! Med the voice och efter det nyheterna, sporten och vädret.

Har varit mycket jobb det senaste, på Posten har det blivit övertid de 4 senaste gångerna, i fredags var det arbetstid från 7-18, och i måndags 6:30-16:30, men ska inte klaga att jag har fått jobba för det är det jag vill :) Jobbet på flyter på, får bestämma själv ganska mycket över mina arbetstider, det är riktigt skönt!  Imorgon blir det en arbetsdag på dagis i Ardala, sovmorgon till nio.

 

Fotbollen rullar på, vi ligger fortfarande över strecket och nu är det 4 matcher kvar, bara köra på. På lördag kommer Kalmar till Odenplan på besök. Har spelat högerback det senaste och är kanske fast där? Men skulle vilja testa spela lite högre upp i banan så jag kan gå med ännu mer i offensiven, för det är trots allt roligast även om det gått ganska bra som back. Efter matchen är det lagfest och hoppas att vi får fira! Helgen som var var vi nere i Helsingborg och mötte Stattena, så på lördagen spenderade jag flera timmar i buss. I söndags var jag och kollade på Mikael när Tomten mötte Stenstorp, dock förlust.

 

In action!

 

Efter fotbollen var det dags att dra sig hemåt för att utnyttja demokratin och lägga min röst. Tänker inte avslöja vad jag röstade på, men är väl inte helt nöjd över att ett parti som Sverigedemokraterna kom in i riksdagen och fick två mandat i Skara kommun. Förra valperioden hade Sd en plats i kommunfullmäktige, men aldrig någon som satt där. Så kan ju hoppas att samma sak händer denna gång. Skrämmande att se att dom är tredje största partiet i skolvalet.  Jag tycker inte att Dom mer ”etablerade” partierna riktigt har vågat ta upp invadringsfrågan, det är bara Sd som gjort det. Tycker politik är väldigt intressant men har svårt att sympatisera med något av partierna.

 

Såg att jag fortfarande har några läsare, imponerande att ni fortfarande kollar in bloggen, men ha tålamod så kommer det uppdateringar :)

 

Nu har ni fått en lite uppdatering, take care.


Kommentarer
Postat av: lukes

hejsan, vad göres? :)

2010-09-23 @ 10:17:52
URL: http://modegrabben.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0