Vilja bli.

Nu var det ett tag sen igen. Har haft fullt upp. Men nu sitter jag framför tv:n och tittar på att matchen mellan Tyskland och Australien ska dra igång, härligt att VM äntligen dragit igång! Tredje matchen för idag. Lite tråkigt att Sverige inte är med men finns nog några nya bra matcher att se på TV. I högtalarna spelas Oskar Linnros nya album och låten ”25”, tycker ni ska lyssna in den :)

 

Förra veckan blev det bara en dags jobb, den dagen på Tegla, sista där för terminen.  Det blev en match nere i Falkenberg, seger med 2-1 efter att vi fått två mål på straff. Tre välbehövliga poäng.

 

Veckan som gått har det varit fullt upp.  Jobb på Posten måndag till fredag och träningar som vanligt. Därtill kom en arbetsintervju, brorsans student på onsdagen och Stinas student på fredagen plus en.  Båda blev mycket lyckade. Efter studentmottagningen i Vinköl åkte jag hem till Ellen där det var förfest inför mangos. Bra kväll!

Lördag dags för match hemma mot QBIK, började denna match på bänken.  Det var inget drömväder för fotboll. Vi hade ledningen med 2-0, QBIK hämtade upp och gick förbi, dock gjorde vi ett mål i 90:e minuten. Ska tillägga att vi gjorde mål på straffar (2 straffar för andra matchen i rad) och fick ett straffmål emot oss. Imorgon är det dags för match mot Tidaholm med DIK, hoppas på seger och jag är sugen på att lira.

På lördagskvällen var vi och kollade på alla fina studenter vid botan, så stiliga. Efter det drog vi hem till Ellen för att se matchen mellan USA och England, kanske inte den roligaste matchen men. Och idag har jag varit i Falköping hos Mikael.

 

 

Veckan inleds med jobb måndag och tisdag på Posten, får se om det blir ngt mer i veckan. Ryktas om fint väder i veckan och det gillas starkt såklart! På onsdag blir det nog häng hos Ellen skulle jag tro. Såklart blir det fotboll också.

 

Nu blir det lite bilder från studenten :)

 

Grattis brorsan!

Hela familjen samlad

GRATTIS!

Kortegevagn, skön text!

Söt!

Ta hand om er :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0