Fotboll, Soccer, Football....

Fotboll! Det så mycket som kan sägas om denna sport.  Förra veckan var jag glad efter matchen då jag gjort två mål och var på bra humör. I söndags var rena motsatsen, förlust med 2-1 och en inte alltför bra match. Kan verkligen säga att fotbollen påverkar hela mitt liv på både gott och ont. En sport som påverkar hur jag mår. Men det är ändå något som gör att jag fortfarande spelar och ”offrar” så mycket annat. Tiden att umgås lika mycket med kompisar, gå ut och festa när man vill eller söka varje jobb som finns. Det som gör att jag fortfarande spelar är att sträva efter den underbara känslan efter ett mål, en seger, en assist eller bara en fint på planen. Genom fotbollen träffar man mycket nya och underbara människor man inte skulle träffat annars. Har varit på flera underbart roliga resor, varit i nya länder, varit på träningsläger och spelat cuper i både Italien och Danmark. Jag fick chansen att åka till Cypern och testa på livet som professionell fotbollsspelare. Inte ofta man får åka till ett annat land och göra det roligaste du vet och få betalt. Har många gånger också funderat på vad jag skulle göra på fritiden om jag inte skulle spela fotboll?

 

Mycket fotboll den här veckan! Träning måndag, tisdag och idag och igår var det DM-match. Det blev seger med 10-0, gött! På lördag är det dags för ännu en seriematch, borta mot Kalmar. Och på fredag tänkte jag skulle kolla in derbyt mellan Ardala – Skara, mina två gamla klubbar!

 

Annars har de inte blivit så mycket jobb, men det blev Tegla i tisdags. Får väl se om det blir något imorgon eller nästa vecka. På söndag är det konfirmation för min kusin.

 

Ha det bra :)

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0