Helgen!

Hallå! Har just ätit våfflor med grädde och hjortronsylt.  Vi hade en lite försenad våffeldag här hemma. Härligt efter träningen. Skönt att det numera är ljust under hela träningen då vi ställt om till sommartid. Idag har jag annars mest gjort saker här hemma. Ringt lite samtal, bakat till mitt kalas och lagat mat. Blev riktigt nöjd:)

Har haft en bra helg! I fredags var det heldag med fotbollen. Förmiddagsträning i två timmar, riktigt gött att träna på förmiddagen och göra en massa roliga övningar bland annat lite volleyskott. Därefter blev det lunch på Dagnys, en god buffé. Sen hängde jag med Rebecka hem en stund i väntan på skytte. Vi var i Odenhallens lokaler och der var ganska så kul, tyvärr blev det ingen topp-10-placering för min del. Vidare mot klubbstugan för kvällens aktiviteter. Först var det ett litet möte om säsongen. Det blev ganska snabbt avklarat för att sedan ge oss på ”inkilningen”. Vi var över 10 stycken som skulle kilas in. Så vi delades in i fyra grupper. Uppdraget var att göra en sketch av lite kläder vi fått och göra en dikt (tränarna skulle göra en sång). Allting blev väldigt lyckat och det hördes många skratt. Vi får väl se allting på årsfesten sen.  Sen begav jag mig till Mikael för att sova hos honom.

På lördagen vaknade jag runt 10-tiden. Gick upp mot Ållevi för att kolla på Tomten-Nossebro. Men drog mig hem mot Mikael efter halva andra halvlek för det blev sjukt kallt. Vi drog hem till hans kompisar för de skulle ut. Men jag stack vid halv sju. Dock fick jag stå och vänta på bussen en kvart(!). Väl hemma var det god mat. Fick migrän senare på kvällen så jag somnade redan vid nio, kanske välbehövligt.

På söndagen var det dags mot allsvenska Jitex, så det blev buss mot Göteborg och Mölndal. Var lite osäker på spel på grund av migränen.  Matchen slutade 5-0, tyvärr rann det iväg den sista kvarten. Tycker ändå vi ska vara nöjda med vår insats och ta med det vi gjorde bra.

Nu har ni fått en kort uppdatering, sköt om er!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0