Värme!

En stor skillnad när man kommit hit är att här är det sommar och sol. Termometer har vi ingen men kan lätt säga att det är över 25 grader, så varmt har vi det inte ens i Sverige. Förhoppningsvis blir det att åka till stranden i helgen. Vi bor väl en halvtimme ifrån, i dali bor vi. Mellan huvudstaden Nikosia och Larnaca (där flygplatsen är).

Sitter hemma och tränaren då vi fortfarande inte har något internet i huset än. Men med tanke på att vi fick en tvättmaskin så är nog internet så långt borta. Jag gillar vårt hus mer och mer, det har sin lilla charm även om det inte är så modernt. Men jag gillar vår balkong starkt. Underbart att sitta där och ta det lugnt, spela kort har hunnits med liksom yatzy. Vi har lyckats vända lite på dygnet här. Igår vaknade vi halv två(!) och idag en timme senare. Men jag gissar att vi sover ikapp lite tappade timmar sen första dygnet här då det inte blev mycket sömn. Frukost och lunch fixar vi själva men middag har vi ätit hemma hos tränaren och på en restaurang.

Lite om träningarna då, bruar träna runt sjutiden på kvällen, helt perfekt väder att träna i. Skönt att kunna ha shorts och t-shirt utan att frysa. Hittills på träningarna har vi sprungit en del utan boll, igår 1 10 min och 1 7 min. Sen lite teknik och sen har det mest blivit spel. Vi är 6 svenska tjejer och 7 stycken rumänska/slovenska/ungerka spelare och resten kommer från Cypern. Dom rumänska/slovenska/ungerka är ganska bra men cypriotiskorna är inget vidare. Men jag tror vi kan få ihop en bra startelva. Knappt en månad kvar till seriestart, borta min Nikosia.

Något ni undrar??

Ta hand om er! /Frida

Kommentarer
Postat av: Bror

Låter som du har det rätt bra- och skönt, här hemma ösregnar det . Skulle inte förvåna min om det blir översvämning som tidigare i somras.

Ha det gott/Bror

2009-10-08 @ 16:00:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0