Hemma över jul!

T God kväll. En helt ledig helg, välbehövlig. I fredags var det träning och senare på kvällen var det dags för  fest. Louisa, en tjej i laget fyllde 19. Trevlig kväll som avslutades på vår balkong. Lördagen inleddes med att åka och handla själva nu eftersom vi har egen bil nu. Igår fick vi också massage, lår, vader och rygg. Efter massagen gick vi hem för att vila lite inför kvällen. Trodde vi skulle få skjuts in till Larnaca men jag skulle köra efter Kostas ut på motorvägen. Sen gjorde han en u-sväng och åkte hem. Vi åkte upp på motorvägen mot Larnaca, i vänstertrafik så allting blir tvärtom: rondellkörning, farliga vänstersvängar ersätts av farliga högersvängar, ratten på fel sida och växla med vänsterhanden, listan kan göras lång. Men tyckte att det gick över förväntan.  Vi kom fram i alla fall. Väl där så kollade vi lite i affärer och sedan åt vi mat på ett ställe nära stranden. Vi hittade både Starbucks och Mc Donalds. Sen satt vi ute på balkongen och spelade kort och snackade.

Idag har vi också kört bil. Vi skulle köra till en strand nära Larnaca, mot flygplatsen. Det resulterade i lite felkörningar men det gick bra. Vi kom fram den här gången också. Så för första gången sen vi kom hit så har vi badat i havet. Klart vatten och varmt! Efter det en sväng in mot Larnaca, där vi år Mc Donalds! Testade en grekisk hamburgare Mc Greek, gott! Nu närmar sig serien, en vecka kvar till första matchen. Borta mot Nikosia.

 

Har glömt att berätta en viktigt grej, vi ska åka hem och fira jul. Så mellan den 21/12-4/1 är jag förhoppningsvis i Sverige

 

Bilder på facebook får vänta, går för segt. Ska försöka få upp mer bilder på bloggen.

 

 

 

 


Kommentarer
Postat av: victoria

Åh kul att jag hittade din blogg! :) Det verkar som du trivs där nere, vilket är bra, och det ser fint ut :)

Saknar dig här hemma Frajd! Ha det så bra! :)

2009-10-25 @ 21:25:43
Postat av: Marita

Det verkar inte gå någon nöd på dig Frida. Är så glad för din skull. Lite läskigt verkar det att växla med vänster näve. Jag och Elsa har varit på bio idag "Upp". Jag skrattade nog mer än Elsa :)

Inte bra för min mage med ett långt ärr. Men man får ju offra sig. Långt liv kommer jag att få i allafall. Kul att du är hemma över jul.

Många goa kramar från Marita

2009-10-25 @ 21:31:57
Postat av: Madeleine

Hej frida!! va skoj att du bloggar om allt det här, du verkar ha det riktigt bra :) va kul att du vågade åka ner och verkligen satsa, jätte modigt! och medan du ligger på playan har vi redan sett snön... hoppas allt är jätte bra och att du trivs! :)

2009-10-26 @ 23:15:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0