Apollon

Lovade att komma tillbaka med ett inlägg efter helgens match borta mot Apollon. Det är matchen alla här har pratat om så länge. Ett lag som spelat ihop i 2 år och vann serien förra året. Har bara sett laget en gång, cupfinalen mot Lefkosia. Apollon är ett lag med 5 duktiga rumänska landslagsspelare + cypriotiska duktiga tjejer. Innan matchen gick vi igenom noga vilka spelare vi skulle se upp med. Jag spelade vänsterytter på matchen, vilket kändes bättre än innermitt. Hade en duktig cypriotisk tjej på min kant. Matchen slutade 6-1, de var bättre än vad vi var, inte mycket att säga. Vi förlorade mot ett lag som bättre. Dock fick laget 2 straffmål, som troligtvis inte hade blivit straff i Sverige.  Sen måste jag berätta om ett solklart rött kort. Jag har aldrig blivit så brutalt kapad i hela mitt liv. Jag var på vänsterkanten petade bollen och skulle springa efter. Men så kom deras högerback i ganska hög fart (så som jag upplevde det) satsade inte ett dugg på bollen utan träffade istället under mina benskydd (tänk er en glidtackling, men som tur var inte med dobbarna före). Sen med ca 15 så bytte jag ut mig själv då jag kände att jag skulle få migrän. Mycket riktigt fick jag det, så hemresan från Limassol kunde varit roligare. Medan jag lade mig och vilade fixade de andra mat. Sen på kvällen gick vi ut på en liten promenad, skönt med lite frisk luft. Idag sov vi länge och sedan chockade vi världen med att storstäda, härligt! Nu så sitter vi hemma hos tränaren och tar det lite lugnt.

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin Pettersson

Hej frida, vad underbart du ser ut att ha de :) Tittar in här på din blogg varje dag för att följa ditt äventyr. Ha de gött frida, håller tummarna för dig!

2009-11-18 @ 18:21:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0