Sverige, hemma igen :)

Sitter hemma alldels själv, det var ett bra tag sen det bara var jag själv. Det har redan hunnit bli den 26:e, oj vad tiden går snabbt. Landade sen den 21:a och var inte hemma förrän efter midnatt den 22:e. Lite jobbigt att säga hej då till tränaren och hans familj, fick ett jättefint sms av hela hans familj. Vi lyfte från ett 20-gradigt (?) Larnaca för att mellanlanda i ett iskallt Wien, rena chocken av kyla. Väl i Wien kände jag att jag var på väg att bli sjuk och nu sitter jag här förkyld. När vi lyfte från Wien så var vi nästan en timma senare. Men ska nog vara glada att vi kom iväg, tydligen en massa förseningar och inställda flyg runtom i Europa. Åkte i ett ganska litet plan mellan Wien och Göteborg, endast 14 rader. När vi landat var det dags att gå ut och möta familjerna. Var ganska mycket folk och fick nästan en känsla från studenten då man skulle leta efter sin skylt. Men jag hittade mamma och pappa :) Där stod de med vinterjackan, för den behövdes inte på Cypern. Skönt var det iaf att komma hem och sova i sin egen säng.

Väl hemma i Sverige var det ingen mjukstart. På tisdagen hann jag med, arbetsförmedlingen, banken, kort till nytt körkort, vaccineras mot svininfluensan och ett besök hos frisören. Posten ringde också så ska jobba mån-ons i veckan som kommer. På onsdagen åkte jag, mamma och Fredde till Lidköping för att handla lite. Jag köpte mig en kavaj, en innejacka och ett par innetofflor. Sen så kom julafton, han knappt fatta att det redan var julafton. Det var väldigt kul att träffa släkten som jag inte sett på ett bra tag. Underbart att får äta en massa julmat och en massa julgodis. Körde också för första gången på högersidan och i vinterväglag. Kändes som om jag var ute och övningskörde på nytt, men det gick bra. Var hemma ganska sent för morfar fyller år på juldagen så vi hann med och sjunga för honom.

Igår var det utgång med mina kära vänner igen. Det var länge sedan, jag har saknat er! Var hemma hos Agnes och hennes pappa var snäll och körde ner oss till stadt. Kul att träffa folk jag inte träffat på ett tag. Imorgon ska jag träffa mer folk, då är det inomhusträning med FKIK :)

Nu har ni fått en liten uppdatering sen min hemkomst. Har inte bestämt om jag ska fortsätta skriva här hemma, men bloggen får i alla fall vara kvar. Kommer nog skriva om något speciellt händer. Ta väl hand om er :) Kram!

 

Laget :)

Hemmaställ.
Bortaställ

Kommentarer
Postat av: Elin

fortsätt blogga please!:)

2010-01-03 @ 01:03:19
URL: http://elinavenue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Om

Min profilbild

RSS 2.0